Czas kobiety

CZAS KOBIETY MUZYKA ZE SPEKTAKLU LESZKA MĄDZIKA

Koncepcja i inspiracja – Leszek Mądzik
Wszystkie głosy i ich aranżacje – Anna Maria Jopek
Aranżacje, wszystkie partie instrumentalne, programming – Robert Kubiszyn

Możliwość pracy z Leszkiem Mądzikiem to dowód na szczególną opiekę Opatrzności. Powiadają, że kiedy uczeń jest gotowy, nauczyciel sam się znajdzie. „Czas kobiety” w moim życiu przypadł na czas wołania o skrawek świętości w profanum codzienności. Zostałam naprawdę wysłuchana i zetknięta z moim ukochanym mistykiem sceny. Zawierzyłam się pracy z Leszkiem ufnie i bezgranicznie. Dla Niego nauczyłam się rodzić na nowo ale i śpiewać swoją skończoność. Mój głos, czysty strumień dźwięku, nieokreślonego nawet jednym słowem, stał się moim ciałem a moje ciało głosem. Bliżej tym doświadczeniom do medytacji niż jakiejkolwiek sztuki estradowej i nie znalazłam w nich odniesienia do czegokolwiek co robiłam wcześniej. Dwa lata temu, kiedy przyjechałam do Teatru Starego w Lublinie, pierwszą konieczną do pracy rzeczą okazało się zaświadczenie lekarskie o mojej sprawności fizycznej (Leszek wymarzył sobie scene, w której miałam wspinać się po drabinie). Miła pani doktor wydała mi zgodę na „prace do pięciu metrów nad ziemią”. Pomyślałam wtedy, że to szczęście, że ona nie ma pojęcia na jakiej „wysokości” faktycznie pracuje się z Leszkiem Mądzikiem. W stratosferze. Nie ma takiej instytucji na tym świecie, która mogłaby to ubezpieczać.

Anna Maria Jopek

Czas zostawia swoje piętno, żywiąc się tym, co ogarnia, postrzega, dotyka. Ucztę ma, kiedy w swoim apogeum dyskretnie osiąga cel. Wyzwala w nas tylko żal, współczucie, a może też kieruje w stronę tajemnicy, jaką jest nasza obecność w jego objęciach. Czytelny wizualnie i duchowo zostawia też ślad w obrazie kobiety, potęgując jego skutki i znaczenie w różnych porach życia. Fascynacja witalnym ciałem ustępuje miejsca w odnalezieniu jego urody w kolejnych etapach. Klisze pamięci zderzone z rzeczywistością rodzą nowy rodzaj impresji, utwierdzając w przekonaniu o cudowności i ciała, i duszy kobiety, dopóki jest z nami. Karuzela czasu, która nas zabiera w wędrówkę, we wszystkich swoich fazach jest fascynująca. W taką podróż pragnę wybrać się wraz z Anną Marią, biorąc za świadków obecnych w tym misterium.

Leszek Mądzik

Spotkanie z Anią przy pracy nad spektaklem Leszka, który jest wyjątkowym człowiekiem, to niezapomniane przeżycie. Jego filozofia i fascynujące podejście do świata obrazu i światła były niesamowicie inspirujące i spowodowały, że między naszą trójką od samego początku narodziła się nadzwyczajna chemia. To ona przyczyniła się do tego, że nasza muzyka popłynęła czasami w kierunkach bardzo nieoczywistych. Dziękuję Ani i losowi, że mógł połączyć nas w tak innym świecie, jakim jest Teatr Leszka.

Robert Kubiszyn

1. Początek (muz. Robert Kubiszyn)
2. Narodzenie (muz. Robert Kubiszyn)
3. Błogostan (muz. Anna Maria Jopek)
4. Karuzela Czasu (muz. Robert Kubiszyn)
5. Zakochanie (muz. Anna Maria Jopek)
6. Obrót Czasu (muz. Robert Kubiszyn)
7. Rdza (muz. Robert Kubiszyn)
8. Pojednanie (muz. Anna Maria Jopek)
9. Epilog (trad.) Któryś za nas cierpiał rany / Badź mi litościw / Ludu mój ludu

Nagranie i edycja – Robert Kubiszyn / Dreamcatcher Studio
Nagranie partii solowych głosu i kontrabasu – Tadeusz Mieczkowski
w studio PR S4 w Warszawie 31.08.2017
Mix – Tadeusz Mieczkowski w studio PR S4 w Warszawie 1.09.2017 Asystent nagrań – Janusz Stangret
Master – Klementyna Walczyna / Master Sound
Produkcja muzyczna i produkcja nagrań – Anna Maria Jopek, Robert Kubiszyn

Zdjęcia ze spektaklu – Dorota Awiorko
Projekt graficzny – Kasia Mrożewska
Tłumaczenia tekstu – Bartosz Wójcik
Opieka prawna – Agata Bajno